Unde-i auru`?


Cineva a făcut totul pentru ca sporirea veniturilor pensionarilor și-al altor categorii, la 1 iulie, să fie amânată sau uitată. Era de prevăzut, se știa de lipsa banilor. Interesant că mulți naivi mai vorbesc de un tezaur inexistent, care ar fi putut aduce un spor nefericitului nostru de buget. Am primit, prin bunăvoinţa unor personalităţi ale culturii ieşene câteva pagini traduse din presa rusă şi tipărite într-o revistă din Iaşi. Referitoare la tezaurul românesc care a fost plecat în refugiu la Moscova, în primul război mondial. Sigur, Tezaurul Regatului român urma, în urma pierderii identităţii României, să fie pus „în … Continue reading Unde-i auru`?

Fuga de București


  “Domnul meu Bucureștean! Eu m-am născut în Ungaria, dezvoltarea și toată fericirea mea am de a o mulțumi națiunei maghiare; din copilărie am fost protejat de maghiari; deși toți au știut cum că sunt român ortodox; aceasta totuși nici un maghiar nu mi-a imputat; numai de la ei și între ei mi-am cîștigat o stare înfloritoare; dar pentru aceea nu s-a aflat unul care să-mi fi zis, să nu fiu român, – patria mi-o iubesc nemărginit, și pentru bunăstarea ei sunt gata în tot momentul a-mi sacra viața, și pentru aceea eu nu cunosc cauza maghiară altcum, decît sinonim … Continue reading Fuga de București

„NE TREBUIE RĂZBOIUL”


„Ne trebuie absolut războiul ca să ne vindece de marele putregai în care se află ţara”, spunea în 1916 nu altcineva decât Ferdinand, regele întregitor. Veșnicul putregai, în formă continuată pe Dâmbovița. Regele instiga la război, așadar, nu pentru întregire, nu pentru idealuri înalte, nici măcar pentru anexarea Transilvaniei, ci pentru vindecarea păcatelor unor clase sociale de corupție. Regele Ferdinand simțea nevoia unei catastrofe pentru țărișoara lui, în care să dispară umbrele ciumei, în care să fie distrus răul, care altminteri nu putea să mai fie stăpânit. Oare mereu și mereu are nevoie România de câte o catastrofă pentru ca … Continue reading „NE TREBUIE RĂZBOIUL”