“Imbecilii” (fragment de roman)


Nu trecuse mult de când fiica lui Miron Constantinescu îşi ucidea mama; tatăl ei devenea ministrul învăţământului, în 1968. Iakob își termina stagiatura la catedră, la sat şi imediat după definitivat îl angajau la Radio, într-un studio de provincie. S-au făcut demersuri la minister pentru a se aproba transferul în interes de serviciu, să nu-și piardă vechimea, dar legea nu permitea aşa ceva. Aşa că într-o zi se găsea, fără să solicite audienţă, chiar sub imensa burtă a ministrului. “Cum ai ajuns aici?”, îl întrebă acesta mânios. “M-am folosit şi eu de o anumită legitimaţie”. De fapt, portarul ministerului credea … Continue reading “Imbecilii” (fragment de roman)

Praha goticka


Relația mea cu Praga e una de tip special. În preferințele mele sentimentale de acum e pe locul doi, după San Francisco. Este orașul din care a venit străbunicul meu german sudet. Nu are asta legătură cu primul război mondial, ci cu căsătoria, la Budapesta, a fiicei grofului de Vilagos, străbunica mea. Prin anii șaptezeci făceam o adevărată navetă spre Europa Centrală, depozitara acelei părți din biografia mea care nu convenea în România. Parcurgeam distanța dintre gările Kelety și Nyugati, îmbătându-mă cu splendoarea imperială a capitalei maghiare, luând apoi expresul spre lunga distanță către orașul de aur, în care mă … Continue reading Praha goticka